Kvalitetspolitik
Aalborg Portland er en virksomhed, der sætter kunden i centrum. Gennem levering af kvalitetsprodukter og ydelser, vil vi øge kundetilfredsheden, sikre en langsigtet og lønsom vækst samt skabe udvikling og fornyelse til gavn for virksomhedens aktionærer, medarbejdere, kunder og samfundet som helhed.
Retningslinjer
Følgende retningslinjer ligger til grund for kvalitetspolitikken, og er i overensstemmelse med målsætninger for de enkelte hovedprocesser.
Vore kunder
- Vi vil inddrage kundernes behov og forventninger for rigtig kvalitet og pris, med det formål at sikre høj grad af kundetilfredshed.
- Vi vil opsamle og bearbejde kundeoplysninger for at sikre løbende optimering og kvalitetsforbedring.
Vore medarbejdere
- Vi vil sikre en målrettet udvikling af den enkelte medarbejders faglige kompetencer. Loyale, kvalitets- og omkostningsbevidste medarbejdere skal således medvirke til at fremme en resultatorienteret virksomhedskultur.
Lederskab
- Vi vil sikre at Aalborg Portlands værdier – værdien af mennesker, kvalitet, dynamik, forskellighed og inklusion samt bæredygtighed.
- Vi vil arbejde for en åben lederstil. Gennem delegering og ledelsesmæssig konsekvens ønsker ledelsen at udvikle virksomhedens performance, kompetencer og motivation (jf. den generelle lederinstruks).
- Vi forpligter os til løbende forbedring af ledelsessystemet.
- Operationelle kvalitetsmål inden for relevante processer fastsættes og revurderes løbende.
- Målene medvirker til at skabe målrettet udvikling af såvel produkter og ydelser, som ledere og medarbejdere.
Leverandører
- Vi vil arbejde for et værdiskabende samarbejde med vore leverandører, herunder søge nye samarbejdsformer.
- Outsourcede ydelser skal løbende efterprøves.
Samfundet
- Vi vil i åben dialog med myndigheder efterleve relevant lovgivning og myndighedskrav samt andre bestemmelser, vi har tilsluttet os.
- Vi anerkender et ansvar i det samfund, vi er en del af.